לייעוץ ראשוני מיידי

השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר

    פתיחת תיק גירושין

    הליך פתיחת תיק גירושין

    מבחינה סטטיסטית נתוני הגירושין בארץ מראים כי כל זוג נשוי שלישי לערך מגיע למצב של פתיחת תיק גירושין. הנתונים הללו אינם משפיעים על ההתמודדות הקשה והכואבת עם הסוגיות הקשורות בסיום פרק זוגיות כה משמעותי. כדי שהליך הגירושין יתבצע כראוי מבחינה משפטית וחוקית, יש צורך בסיועו של עורך דין מקצועי ומנוסה. עו"ד ירימי נתנאל מתמחה בתיקי גירושין ומסייע ללקוחותיו לשמר את האינטרסים שלהם באופן מקצועי, רגיש ומוקפד ובשמירה על שיח משפטי מכבד.

    פתיחת תיק גירושין – לסיים את הזוגיות באופן חוקי

    פתיחת תיק גירושין היא הליך הדורש הקפדה על טיפול מקצועי ומסור. המידע הבא ינסה לסייע לכם בכך:

    • פתיחת התיק בבית דין רבני – רוב תיקי הגירושין נפתחים ובאים לדין מול בתי הדין הרבניים שהם הסמכות הראשית בנושאים הללו. במקרים אחדים, התיקים נפתחים בבית המשפט לענייני משפחה (למשל, במקרה של בני זוג בעלי דתות שונות או מחוסרי דת).
    • עילה מספקת – כדי לפתוח תיק גירושין, יש צורך בעילה מספקת ובהוכחות חותכות. לעיתים כחלק מבניית התיק, עורך הדין ייאלץ לזמן עדים לצורך מתן עדות שיתמכו בעילה לגירושין.
    • קודם כל, מנסים להשלים – ראשית, בית הדין הרבני יבדוק אם קיים סיכוי לניסיון לשלום בית. רק כאשר ייווכח כי לא קיים סיכוי כזה, יפתח את התיק.
    • ומה קורה כשאחד מהצדדים אינו מסכים? בדרך כלל, במקרה שבו העילה היא חזקה וההוכחות מצדדות בעילה, בית הדין הרבני עשוי לכפות גירושין על הצד שאינו חפץ בהסכמה לגירושין.

    מסכימים להתגרש יחדיו

    אפשרות נוספת לניהול תיק הגירושין בדרך של שלום ונועם, היא אפשרות של גישור לגירושין. במקרה זה, תיק הגירושין יתנהל מחוץ לכותלי מוסדות הדין ויוגש אך ורק לאישור המוסדות. האפשרות הזו היא אפשרות עשויה בהחלט לחסוך תהליך מורכב וכאוב משום שבגישור, עורך הדין המנהל את התיק, מנהל שיח בין שני בני הזוג באופן מכבד, נינוח ונעים כדי להגיע להסכמה בין המחלוקות השונות. השאיפה היא ליצור הרמוניה, הדדיות ולשמר את האינטרסים של שני הצדדים. כך, תהיה אפשרות לסיים את הקשר ברוח טובה, בריאה ומכבדת.

    הליך פתיחת תיק גירושין

    באופן טבעי, אנשים רבים פונים להליך פתיחת תיק גירושין ברגע שהנישואין עולים על שרטון ונוצר מצב שבו קשה מאוד להתנהל ברמה הביתית והיומיומית. עם זאת, ראוי לקחת בחשבון שמדובר בהליך קשה ומורכב שידרוש המון כוחות והתמודדויות, ובמידה רבה גם בלתי הפיך. לכן כדאי לשקול את כל האפשרויות העומדות לרשותכם לפני שפונים להליך התנהלות זה. תיק גירושין הכרחי וחיוני כאשר אין בין בני הזוג הסכמה עקרונית לגבי תנאי הגירושין או עצם סיום חיי המשפחה. במידה והסכמה כזזאת קיימת – ניתן לעשות הליך של גישור, המהווה חלופה מהירה וידידותית להליך הגירושין המסורתי.

    האם דרוש עורך דין עבור פתיחת תיק גירושין?

    באופן תיאורטי, רבים מהתהליכים המשפטיים נעשים בצורה די תקינה ופשוטה גם באופן עצמאי. אך בפועל, כל תהליך הכולל בירוקרטיה, ניירת, איסוף מסמכים, יצירת כמות מדויקת של עותקים הנדרשים על פי חוק – כל אלה נעשים בצורה פשוטה יותר בנוכחות וסיוע של עורך דין המתמחה בנושא זה. עורך דין גירושין נתנאל ירימי הינו מומחה מוביל בתחום, המאפשר לבצע פתיחת תיק וניהול התהליכים בצורה מהירה ותקינה. באמצעות ניהול תיק הגירושין באמצעות שירותיו תוכלו לקבל את כל המידע, התמיכה והסיוע הדרושים, על מנת לעבור תקופה קשה זו בשלום.

    השלבים שאחרי פתיחת תיק גירושין

    הליך הגירושין המתבצע במעמד בית הדין הרבני כולל הופעה לפני בית הדין הרבני. בשלב זה הדיינים צריכים לבדוק ששני בני הזוג אכן נחושים להתגרש ושאין כל סיכוי לשלם בית. לאחר שיתקבל אישור של בית הדין הרבני המהווה פסק דין המתקבל בממסד בישראל (כגון ביטח לאומי), ניתן להסדיר את עניין המזונות, חלוקת רכוש, משמורת במסגרת בית הדין האזרחי. עורך הדין נתנאל ירימי מלווה אתכם לכל אורך תהליך הגירושין – צרו קשר עוד היום!

    פתיחת תיק גירושין ברבנות

    פתיחת תיק גירושין ברבנות

    בכל הליך גירושין ישנם שלבים בירוקרטיים רבים – כאשר התהליך עצמו לוקח זמן רב. בהתאם, פתיחת תיק גירושין בבית המשפט או בבית הדין הרבני חייב להיעשות בצורה נכונה ומסודרת כדי שלא לעכב את התהליך שלא לצורך. עורך דין נתנאל ירימי יוכל לעשות זאת למענכם, לוודא כי אתם מגישים זאת נכון ולנהל למענכם את כל ההליכים הבירוקרטיים שכרוכים בכך בדיונים.

    מה צריך לדעת על פתיחת תיק גירושין?

    • חלק מהתיקים נפתחים בבית המשפט לענייני משפחה וחלק ישירות בבית הדין הרבני. היבט זה קשור גם לדת וגם להעדפות אישיות של מי שמתגרש. אך בסופו של דבר אם אתם יהודים תתגרשו, בסופו של דבר, בבית הדין הרבני.
    • חובה להציג עילה מספקת כדי לפתוח תיק גירושין כמו גם לספק הוכחות לכך. פעולה זו כרוכה גם בעדויות של עדים במקרים מסוימים. כך או כך, רצוי שינהל את ההליך עורך דין שמתמצא ויודע בדיוק מה עומד בפניכם ומה יש לעשות.
    • שלום בית הוא שלב חיוני בכל דיון בבית הדין הרבני – ואף ינסו לשכנע אתכם להגיע לכך. אם יש עילות מוצקות והוכחות חותכות – היבט זה יסייע לכם לקצר את ההליך ואף לכפות גירושין על צד שאינו רוצה בכך.
    • חלק מתיק הגירושין בימינו כרוך בפנייה לגישור, כאשר במרבית המקרים מדובר באפשרות המועדפת. מדוע? יש ביכולתו של שלב זה למנוע מחלוקות ולהגיע להסכמות ביעילות ובמהירות. כל הליך הגישור יתנהל מחוץ לבית הדין ורק ההסכם הסופי יוגש לדיינים. זוהי דרך מצוינת לסיים את הנישואין מבלי להעמיס עוד מתח וקשיים על הצדדים.
    • ניתן לפתוח תיק בלי עורך דין, אך היקף הניירת והעבודה שיש להשקיע בה הופך את הייצוג על ידי עורך דין למתבקש.

    עדיף לקבל ייצוג משפטי

    עורך דין נתנאל ירימי מנוסה בכל הליכי הגירושין. לכן, מומלץ לפנות אליו לייעוץ ולייצוג בכל הקשור להליכי פתיחת תיק גירושין. כך, תוכלו לקבל ייעוץ מקיף בנוגע להליך עצמו כמו גם כל השלבים העומדים בפניכם. כמו כן, שיתוף פעולה מקצועי זה כולל את הייצוג הטוב ביותר מבחינה בירוקרטית – כמו גם בכל הקשור להתנהלות מול בית המשפט ובית הדין הרבני. המסמכים שלכם יוגשו כפי שצריך מבלי שתשמיטו ניירת חיונית וכך גם תחסכו זמן יקר.

    לייעוץ ראשוני מיידי

    השאירו את הפרטים ואנו ניצור אתכם קשר




      עורך דין גירושין - שאלות ותשובות

      מהי תביעה למשמורת ילדים?

      כבר בראשית הליכי הגירושין בין בני הזוג מתבקשת, כעניין ברור מאליו, הכרעה בשאלה בידי מי יוחזקו הילדים לאחר הפירוד בין הוריהם. כל אחד מההורים זכאי להגיש לבימ"ש למשפחה תביעת משמורת שבה הוא תובע כי הילדים יישארו בחזקתו ויתגוררו עמו לאחר הפירוד. בדרך כלל ימנה ביהמ"ש פקידת סעד לשם בדיקה ומתן חוות דעת בשאלה מי מבין ההורים הוא המתאים ביותר להיות ההורה המשמורן. במקרים המתאימים יוסיף ביהמ"ש וימנה מומחה בתחום בריאות הנפש לצורך ביצוע בחינה מעמיקה יותר של מסוגלותם ההורית של ההורים. יודגש כי בחוק גם קיימת קביעה כללית (הניתנת לסתירה), כי ילדים עד גיל 6 יהיו במשמורת האם. בדרך כלל, קובע ביהמ"ש כי הילדים המשותפים יהיו במשמורת האם למרות שיש מקרים יוצאי דופן שבהם יקבע ביהמ"ש כי הילדים יהיו בחזקת האב וזאת בדר"כ בעקבות חוות דעת חד משמעית של פקידת הסעד ו/או המומחה למסוגלות הורית.

      מהי סמכות מקבילה של בית הדין הרבני?

      כאמור הסמכות לדון בתביעות הנ"ל הנן בידי בימ"ש למשפחה. אולם, בתנאים מסויימים גם ביה"ד הרבני יכול לדון בתביעות אלה. במסגרת תביעה לגירושין המוגשת לביה"ד, ורק במסגרת תביעת לגירושין, ניתן לצרף ולכרוך את התביעות הנ"ל: משמורת ילדים, מזונות אשה ותביעות רכוש, ולהגישן כחלק מתביעת הגירושין לביה"ד הרבני. יודגש כי ישנם תנאים מקדמיים שצריכים להתקיים על מנת שביה"ד יהיה מוסמך לדון בתביעות המצורפות ובהם התנאי העיקרי שתביעת הגירושין וצירוף יתר התביעות נעשו מתוך רצון וכוונה אמיתיים להתגרש ולא רק ממניעים טקטיים ומוך רצון לרכוש יתרונות על פני בן הזוג האחר. עוד יודגש כי מזונות ילדים לא ניתנים לצירוף וכריכה לתביעת גירושין והם תמיד יהיו בסמכות ביהמ"ש למשפחה.

      מהי תביעה למזונות ילדים?

      כשקיים סכסוך בין בני זוג, זכאית האשה להגיש בכל עת לבימ"ש למשפחה תביעה נגד בעלה לתשלום למזונות ילדים. תביעה זו הנה תביעה לחייב את הבעל לשאת בכל ההוצאות הכרוכות בכלכלתם ובגידולם של הילדים והיא כוללת את כל הצרכים להם זקוקים הילדים החל ממזון, דרך לבוש, לימודים, בריאות, וכלה בדיור והוצאות החזקת דיור. ככלל, עפ"י החוק החל כיום על יהודים, חובת תשלום מזונות לילדים המשותפים, ככל שמדובר בצרכים הכרחיים, חלה באופן בלעדי על הבעל. יודגש כי קיימים מקרים ומצבים שבהם תחול על האם חובה להשתתף במזונות הילדים, כמו למשל במקרה שמדובר בילדים שמעל גיל 6 שנים, וכאשר האם עובדת ומשתכרת בשיעור שמעבר לנדרש לכיסוי צרכיה שלה.

      מהי תביעה לשיתוף וחלוקת רכוש?

      כל אחד מבני הזוג זכאי להגיש לביהמ"ש למשפחה תביעה לקבוע כי רכוש וזכויות מכל סוג שנצברו במשך שנות הנישואין ע"י בן הזוג השני הוא רכוש משותף ו/או במקרים המתאימים תביעה הפוכה, לקבוע כי רכוש מסויים אינו רכוש משותף (למשל רכוש שהגיע לבן הזוג בירושה). בתביעה זו ניתן גם לבקש לפרק את השיתוף ברכוש שבין בני הזוג ולחלקו ביניהם בין בדרך של מכירה בין בדרך אחרת של חלוקה.

      פתיחת תיק גירושין בבית הדין הרבני

      עורך הדין נתנאל ירימי מציע לכם לא רק ייצוג וניהול תיק גירושין שכולל את כל הניירת שכרוכה בכך. הוא יודע היטב שפעמים זוגות שלא עברו עד תום את מיצוי פוטנציאל הגישור יכולים עדיין להציל את הנישואים שלהם בכל שלב של ההליכים המשפטיים.

      אך במידה ואתם בטוחים, הוא ילווה אתכם במקצועיות רבה במסגרתו של תהליך פתיחת תיק גירושין ברבנות.

      הגישה קובעת הכל

      תהליך פתיחת תיק גירושין ברבנות הוא נקודת הזינוק שלכם להליכי גירושין שחובה עליכם להבים מנקודת המוצא ההלכתית. אם לא תדעו מהן זכויותיכם אתם עלולים לנהל את ההליכים האין סופיים במלחמה עליהן ולמשוך שנים עד מתן הגט.

      עורך הדין נתנאל ירימי מלווה אתכם מרגע הפתיחה ועד הסיום בכל העצות המקצועיות וניהול האינטרסים שלכם על הצד הטוב ביותר.

      מה צריך לדעת על תהליך פתיחת תיק גירושין ברבנות?

      • מדובר בהליך בירוקרטי שסובל ממיתוסים רבים שקשורים בו. יש מיתוס שטוען שאם אישה ממהרת לפתוח תיק גירושין בבית המשפט לענייני משפחה זה עדיף על פני בית הדין הרבני שיעדיף את טובת הגבר. אולם, מה שצריך להדריך אתכם הוא האם הגעתם לשלב זה לאחר שמיציתם הכל. זאת משום שבשתי הערכאות תידרשו למצות את כל האפשרויות עוד לפני שתקבלו הפניה לגט בבית הדין הרבני.
      • מרגע שפתחתם תיק ברבנות אתם צריכים לנהל את כל הניירת בהסכמה. בסופו של דבר, תצטרכו להגיע להסכם גירושין שיהיה מוסכם על בית המשפט וגם על בית הדין. זהו השלב הראשון שלפעמים תופתעו בו על ידי הצד השני, ולכן בשלב התחלתי זה עליכם לגבש את עמדתכם. רצוי מאוד להגיע להחלטה הנכונה רק לאחר התייעצות עם עורך דין, כדי לוודא שכל האינטרסים שלכם כובדו ולא התפשרתם עליהם.
      • בית הדין ישלח אתכם לגישור כדי להגיע לשלום בית ולא רק משום שההיגיון דורש זאת. ניהול תיק על ידי עורכי דין שלא יעמיקו את המלחמה מנקודת פתיחה זאת, יביא אתכם לסוף לדרך הנכונה לגירושין עם כמה שפחות נזקים.

      פתיחת תיק גירושין בבית משפט

      תחילת הליך גירושין בין בני זוג תתבצע, תמיד, עם פתיחת תיק גירושין ברבנות. הדיונים הנוגעים לתיק יתקיימו בבית הדין הרבני הרלוונטי והם חסויים (כלומר, חל עליהם איסור פרסום). כידוע, לבית הדין הרבני סמכות בלעדית הנוגעת לענייני הגירושין, אולם, בכל הנוגע למזונות ילדים, חלוקת הרכוש, הסדרי ראיה ומשמורת, הוא חולק בסמכויותיו עם בית הדין לענייני משפחה, אלא אם ניתנה הסכמת שני הצדדים לקיום הדיון בנוגע לנושאים אלה בבית הדין הרבני (מרוץ הסמכויות). בנוגע להליך הגירושין עצמו, קיימת הבחנה בין גירושין המתנהלים בהסכמה לבין תביעה למתן גירושין. למענה משפטי בתחום, צרו קשר עם משרד נתנאל ירימי – עורך דין.

      פתיחת תיק גירושין – דיונים בבית הדין הרבני

      הגשת תביעה לגירושין – כאשר הגירושין מגיעים ביוזמתו של אחד מהצדדים, הוא רשאי להגיש תביעה לגירושין לבית דין רבני באזור מגוריו של הצד השני או לבית דין רבני שבמקום מגוריהם האחרון המשותף של הזוג. תביעה מסוג זה תכלול את פרטיהם של שני הצדדים, את פרטי באי כוחם ואת העילה (או העילות) לגירושין. תביעה כזו אף תכלול מסמכים שביניהם צילומי תעודות הזהות, תעודת נישואין אזרחית / כתובה וכד'.

      פתיחת תיק גירושין – מהם ההבדלים בין גירושין בהסכמה לבין תביעת גירושין?

      גירושין בהסכמת שני הצדדים – במקרים שבהם בני הזוג מגיעים להסכמה משותפת, הם רשאים להגיש בקשה המשותפת לשניהם ואליה לצרף את הסכם הגירושין שנחתם על ידם. במקרים שההסכם אושר בבית הדין לענייני המשפחה קודם לכן, הסכם זה יצורף לבקשת הגירושין כשהיא מוגשת לבית הדין הרבני שעתיד לדון בתיק. במקרים בהם הסכם הגירושין עדיין לא אושר, הוא יצורף לבקשת הגירושין, על מנת לאפשר לבית הדין לבחון, לאשר אותו ולתת לו תוקף של פס"ד. פתיחת תיק גירושין תלווה בהגשת מספר מסמכים נוספים כצילומי תעודות הזהות של בני הזוג, טופס אגרה משולם, טופס הבקשה המשותפת לאישור הגירושין וכן הלאה.

      מה הלאה?

      בית הדין הרבני יקיים דיון הנוגע לרצונם של בני הזוג להתגרש. על מנת לקבל תמונת מצב ברורה ואמיתית ככל האפשר, ייתכן שתידרשו להציג מסמכים מסייעים או עדים שמטרתם לעזור לבית הדין להבין את המצב לאשורו. לאחר ניסיון להציע שלום בית, ולאחר שזה ידחה על ידי הצדדים, יבחן את הסכם הגירושין על כל סעיפיו כדי להבטיח שאין כל פסול בהם וכי ההסכם נחתם ברצון שני הצדדים וללא כפיה. לאחר מכן, יאושר ההסכם ויקבל תוקף של פסק דין. כפי שניתן להבין, פתיחת תיק גירושין היא הצעד הראשון בהליך, אולם, גם אותו, מומלץ לעשות בייעוץ של משרד נתנאל ירימי – עורך דין, שלו, ניסיון בטיפול בתיקי גירושין מסוגים שונים.

      קידום עורכי דין קידום עורכי דין
      דילוג לתוכן